Nyheter

torsdag 26 november 2009

Insändare Sigtunabygden

Insändare





Sigtuna kommun har i annonser informerat när sorteringen av matavfallet ska börja i olika delar av kommunen.

Jag har väntat på denna information,jag har sett de bruna kärlen märkta matavfall i Steninge bland radhusen och villor.jag fick då för mig att sorteringen bara gällde dessa boenden inte lägenheter.

Men i den nya annonsen påtalas åter att alla hushåll i Sigtuna kommun ska sortera matavfallet och att nu i november har turen kommit till Märsta.

Sigtunahem har inte kommit med någon info alls det finns ingen sortering av matavfall i deras miljöstationer.

Vid svar från ansvarig från kommunen står det att ansvaret ligger hos varje bostadsrättsförening eller bostadsbolag.



Eftersom man använder ordet alla ska sortera och eftersom kommunen äger Sigtunahem så undrar jag varför man inte tagit fram en lösning så även boende i Sigtunahemslägenheter kunde sortera matavfallet.



Gunnar Andersson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar