Skyways Express AB har försatts i konkurs och City Airline AB har ansökt om konkurs.
Till våra resenärer:
Vi beklagar att behöva meddela att Skyways Express AB i dag har försatts i konkurs och dotterbolaget City Airline AB har ansökt om konkurs. Detta betyder att vi tyvärr har tvingats ställa in samtliga flygningar med omedelbar verkan.
Resenärer med bokningar inom den närmaste tiden: Ta kontakt med din resebyrå (i förekommande fall) för att undersöka möjligheterna till ersättning eller ombokning. För resenärer som bokat flighter direkt via vår hemsida måste vi tyvärr meddela att det i nuläget inte är möjligt att via Skyways boka om eller erhålla ersättning. Resenärer som bokat via hemsidan och betalat biljett med kreditkort rekommenderas att undersöka möjligheter till ersättning via kreditkortsföretaget.
Som en konsekvens av dagens besked finns det ingen hjälp att få av Skyways på flygplatserna. Resenärer med bokningar i närtid rekommenderas att själva boka om med annat flygbolag eller tåg, alternativt kontakta sin resebyrå för assistans.
”Vi beklagar djupt att vi inte lyckats lösa situationen och att våra passagerare som konsekvens av detta har drabbats” kommenterar Skyways och City Airlines VD Mikael Wångdahl.
Pressmöte
Välkomna till pressmöte idag tisdagen den 22 maj kl 16.00.
Plats: Bygget konferens, Norrlandsgatan 11, 4tr.
Möjlighet att ställa frågor till Mats Emthén, konkursförvaltare samt Mikael Wångdahl, VD i Skyways.
För att anmäla anspråk vänligen kontakta konkursboet via e-mail på skyways@carler.se
Skyways Express AB and City Airline AB file for bankruptcy.
To our passengers:
We regret to inform that Skyways Express AB and subsidiary City Airline AB have filed for bankruptcy .Consequently, we have been forced to cancel all flights with immediate effect.
Passengers with flights within the near future: Please contact your travel agency (where applicable) to investigate the possibilities of compensation or re-booking of flights. For passengers who have booked flights directly via our website we regret to inform that it is currently not possible to re-book or receive compensation via Skyways. Passengers who have booked via our website and paid using credit card are recommended to investigate compensation via the credit card company.
Due to today’s announcement, it is unfortunately not possible to receive assistance via Skyways at the airports. Passengers with flights in the near future are recommended to re-book via another airline or train, alternatively contact their travel agency for assistance.
”We deeply regret that we have not been able to resolve the situation and that our passengers have been affected”, comments Skyways and City Airline’s CEO Mikael Wångdahl.
Press conference:
Welcome to a press conference today, Tuesday, May 22nd at 4 pm.
Venue: Bygget konferens, Norrlandsgatan 11, 4tr.
There will be an opportunity to ask questions to Mats Emthén, Liquidator and Mikael Wångdahl, CEO of Skyways.
To register claims please contact the liquidator directly via email on skyways@carler.se
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar